27 מאי 2013
קטגוריה:
מדריכים
תגובות: 0

איך בונים מערכת חשמל סולארית לקרוואן?

אחד הדברים ששואלים אותנו הכי הרבה, הוא איך עובדת מערכת חשמל סולארית בקרוואן. התרשים הבא מציג באופן כללי את פעולתה של מערכת החשמל הסולארית בקרוואן:

תרשים מערכת חשמל סולרית

השמש מקרינה על הפנלים הסולריים המותקנים על גג הקרוואן. הפנלים הופכים את האור לחשמל, שזורם אל בקר הטעינה. בקר הטעינה שומר על המצברים מפני מצב של טעינת יתר. הבקר מעביר את החשמל אל המצברים המותקנים במקום בטוח בתוך הקרוואן. מהמצברים החשמל מתפצל לשתי מערכות שונות: מערכת חשמל 220V, כמו בבית, באמצעות ממיר מתח מתאים, ומערכת חשמל 12V להפעלת צרכנים הפועלים ב12V, כגון תאורה, מוסיקה, מקרר ועוד.

מספר המצברים ומספר הפנאלים הסולריים תלוי בציפיות ממערכת החשמל: ככל שהמערכת נועדה לספק יותר צרכים, והקרוואן מתחבר פחות לרשת החשמל, נתקין יותר מצברים ויותר פאנלים סולאריים. ולהיפך, ככל שהקרוואן מתחבר לעתים קרובות יותר לרשת החשמל, יש צורך בפחות פאנלים סולריים ופחות מצברים. גנרטור המותקן בקרוואן יכול לספק את צרכי החשמל ישירות, על ידי החלפת החיבור מממיר המתח לגנרטור, או באופן עקיף על ידי הטענת המצברים.

באוטוקרוואנים ישנה אפשרות נוספת והיא חיבור של מערכת החשמל לאלטרנטור של הרכב, כך במקרים בהם אין מספיק שמש ניתן לטעון את המצברים מהנסיעה, ובסיום הנסיעה לנתק את המערכות באמצעות מפסק מיוחד.

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>